6 Nisan 2011 Çarşamba

Kendimden Geriye

Sessizce oturuyorum.
Hafif bir müzik çalınıyor kulağıma.
Müziğin ritmiyle hafifçe sallanıp ritim tutuyorum.
Etrafıma bakıyorum, insanlara.
Hepsi başka bir yalan.
Kimisi gülüyor kimisi ağlıyor kimi de benim gibi sessizce oturuyor.
Hiçbirini tanımıyorum ama burdayım.
İçkinin dozu arttıkça tavırları da değişiyor insanların.
Daha bir rahat oluyorlar, daha bir insan belki de.
Kendi kadehimdeki son damla alkolü de indiriyorum mideme.
Zaman geçtikçe hareketleri hızlanıyor gibi geliyor insanların.
Sanki en yavaş benmişim gibi hissediyorum.
Derin bir nefes alıp oturduğum bar koltuğundan iniyorum.
Sigara dumanı gözlerimi yakıyor.
Gözlerimi kırpıyorum.
İnsanların dans figürleri çok garip.
Kendilerini müziğin ritmine bırakmışlar.
Sanki zincirlerinden kurtulmuş gibiler.
Sandalyeme geri dönmem gerek.
Daha fazla ayakta durursam, yere yıkılırım.

Oturduğum koltuğun tam karşısındaki aynada kendimi görüyorum.
Sandalyeden inip, piste doğru gidiyor.
Ben gibi değil, başka biri gibi hareket ediyor.
Hiçbir zaman yapmadığım aslında bilmediğim şekilde dans ediyor.
Kendini kaybetmiş, umursamaz bir tavırla.
Böyle bir şey daha önce gelmemişti başıma.
Bildiğim kadarıyla dissosiyatif kimlik bozukluğu ya da şizofreni belirtileri bunlar.
Belki ikisi birden, belki de sadece fazla içtim.
Beyza'nın Kadınları diye bir film vardı bu konu üzerine.
Ayrıca Mr. Brooks ve Dövüş Kulubü'nde de işledi bu konuyu.
Akıl Oyunları'nda da vardı buna benzer birşey ama o daha farklıydı.
Hepsi de gayet güzel filmlerdi gerçi ama insanın kendisinde olunca bir garip oluyormuş.

Bir adı var mıdır acaba ?
Yoksa aynı benim ismimi mi kullanıyor ?
Aslında hep kendimle tanışmayı istemişimdir ama bu şekilde değil tabi.
Daha çok içsel bir yolculuk şeklinde düşünmüştüm.
Neyse önemli değil, böyle de olur.
Düşündüm de, ona ne demeliyim ?
sen, ben, siz, ya da ismimle seslensem ?
En iyisi onun birşey söylemesini bekleyeyim.
Peki ya o gerçekse ?
Yani ben sadece onun hayalinde yarattığı biriysem...
Neyse bunları onunla konuşurum artık.
Biraz daha bekleyeyim.
Bir yere kaçacak değil ya...

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder